Pridėta 21.01.2022

Naujų automobilių rinkos tendencijos: elektromobilių populiarumas auga kartais, o krosoveriai tampa dominuojantis segmentas

Jeigu kas nors pirko naują automobilį 2021 metais turbūt jau žino, kad sunkiausia šio proceso dalis buvo ne išsirinkti, bet gauti – visą automobilių industriją sukrėtė ir dar iki šiol kankina puslaidininkių krizė, dėl kurios strigo naujų automobilių pristatymas. Per visus 2021 metus Lietuvoje iš viso įregistruoti 34.878 nauji lengvieji automobiliai, o tai yra 19,5% mažiau nei buvo 2020 metais, bet didelę dalį to sudarė reeksportas, taigi, nors ir nebuvo lengva, naujų automobilių rinka 2021 metais Lietuvoje, palyginus su 2020 ir atmetus reeksportą, augo net 8 procentais.

Citroen automobiliai centras

Elektromobiliai sparčiai populiarėja

Per visus 2021 metus Lietuvoje registruoti beveik 35 tūkstančiai naujų automobiliui. Bene didžiausia dinamika pastebima tarp elektromobilių – jų pardavimai Lietuvoje augo net trigubai. Per praėjusius metus mūsų šalyje naujų tik elektra varomų automobilių buvo registruota net 1320 vienetų. Palyginimui – 2020 metais šis rodiklis siekė vos 453 vienetus.

„Pastebime vis didėjantį klientų susidomėjimą elektromobiliais. Tam yra net kelios priežastys: pirmiausia ir, matyt, viena svariausių priežasčių yra valstybės teikiama parama elektromobiliui įsigyti“, – apie elektromobilių pardavimų augimą pasakojo „Fakto Auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys.

Jo žodžius puikiai patvirtina ir elektromobilių registracijų skaičius skirtingais mėnesiais. Vasario mėnesį valstybei sustabdžius paramą naujiems elektromobiliams kartu sumažėjo ir jų registracijos – tuo metu jų registracijas per mėnesį buvo galima skaičiuoti vienetais ar, geriausiu atveju, dešimtimis. Pardavimai vėl įgavo pagreitį paskelbus apie atnaujintą paramos teikimą nuo balandžio.

V. Kviklys vardina ir kitas vis augančio susidomėjimo elektromobiliais priežastis: „Tiek privatūs žmonės, tiek įmonės vis drąsiau renkasi elektromobilius dėl platėjančios infrastruktūros bei didesnio informacijos kiekio apie gyvenimą su elektromobiliu. Anksčiau tai buvo labiau mistinis ateities dalykas, kurį rinkdavosi fanatikai ir technologijų mėgėjai, dabar žmonės vis drąsiau domisi ir atranda, kad šiuolaikiniai elektromobiliai gali pilnavertiškai išpildyti visus lūkesčius, keliamus kasdieniam šeimos automobiliui.“

Dėl patogios infrastruktūros elektromobilių populiarumas vis dar išlieka didžiausias didmiesčiuose, o sostinė čia kitus miestus lenkia net keliais kartais: Vilniaus m. sav. 2022-11-01 buvo registruoti 3292 elektromobiliai, tuo tarpu antroje vietoje likusioje Kauno m. sav. tuo pat metu registruoti 868 elektra varomi automobiliai.

 

Žmonės atsisako mažų automobilių – SUV tampa vienvaldžiai lyderiai

Dažname automobilių salone jau seniai nebėra sedano tipo automobilių, nykstančia rūšimi jau galima vadinti ir hečbekus ar net universalus – didžioji dauguma pirkėjų dabar nori padidinto pravažumo krosoverių, kitaip žinomų kaip SUV.

Vaidotas Kviklys pasakoja, kad analizuojant „Fakto Auto“ 2021 metų pardavimų duomenis puikiai atsispindi bendrosios tendencijos: „Žmonės vis labiau renkasi padidinto pravažumo krosoverius – šio segmento modeliai yra praktiški ir atitinka visus daugumos klientų poreikius, o vis modernesnės hibridinės sistemos leidžia turėti didesnį automobilį su itin mažomis sąnaudomis.“

 

Išskirtinę statistiką galima pamatyti „Citroen“ pardavimų suvestinėse – šio gamintojo pats populiariausias modelis 2021 metais buvo keleivinis vienatūris „Berlingo“, o antroje vietoje hečbeko-SUV kėbulą turintis C4. Taip pat buvo parduota daug komercinės paskirties prancūziškų automobilių, o populiariausias jų – „Jumper VAN“.

V. Kviklys pasakojo, kad panašios tendencijos matomos ir kitų gamintojų pardavimų suvestinėse – kompaktinės klasės krosoveriai išlaiko geidžiamiausių automobilių statusą. Hibridinę pavarą turintys automobiliai taip pat sparčiai iš rinkos stumia tik vidaus degimo varikliu varomus modelius, o tam didžiausią įtaką turi ir taršos mokesčio dydis, ir degalų sąnaudos.

Šiais metais, kaip ir praėjusiais, pasak eksperto, didžiausiai iššūkiais lieka tiekimo grandinės sutrikimai, mat pardavėjai vis dar negali būti visiškai užtikrinti žadėdami klientams automobilių pristatymo terminus.

Darbalaukio versija